Merkezden Yürütlen Hizmetler
- Başkanlık ve taşra birimlerinde çalışan personele verilecek hizmetiçi eğitimlerle ilgili işlemleri “EGM Hizmetiçi Eğitim Yönetmeliği” doğrultusunda yürütmek,
- Başkanlık yıllık hizmetiçi eğitim planında bulunan kurs, seminer, toplantı, çalıştay, konferans ve benzeri faaliyetleri, şube müdürlükleri ile koordineli olarak yürütmek,
- Başkanlık görev alanına giren konularda ulusal ya da uluslararası eğitimler vermek,
- Özel güvenlik alanındaki eğitimlerde görevlendirilecek uzman eğiticilerde olması gereken kriterlerle ilgili çalışmalarda bulunmak,
- Özel güvenlik eğitimlerinin ölçme ve değerlendirme kriterlerini belirlemek, eğitimler ile ilgili sertifika verilmesine ilişkin işlemleri yürütmek/yürütülmesini sağlamak,
- Özel güvenlik temel ve yenileme eğitimleri ile mevzuatla öngörülen diğer eğitimler konusunda ders programları geliştirmek veya bu işi konusunda uzman kişilere yaptırmak,
- Başkanlık görev alanına giren hizmetlerin geliştirilmesine yönelik eğitim ihtiyaçlarını belirlemek,
- Başkanlık görev alanına giren sınavlarla ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.
Taşradan Yürütülen Hizmetler
- Bakanlığa yapılan özel güvenlik eğitim kurumu açılış, unvan ve adres değişikliği müracaatları ile ilgili olarak, yerinde inceleme yapmak üzere mevzuatla öngörülen İnceleme Komisyonu için onay almak ve sekretarya işlemlerini yürütmek.
- Özel güvenlik yazılı ve uygulamalı sınavları ile ilgili olarak sınavlarda görev alacak personeli belirlemek ve onay işlemlerini takip etmek, Bakanlık ve Genel Müdürlükle gerekli yazışmaları yapmak, koordineyi sağlamak,
- Özel güvenlik yazılı ve uygulamalı sınavını kazanıp, Sertifika almaya hak kazanan özel güvenlik görevlisi adaylarının işlemlerini takip etmek,
- Özel güvenlik eğitim kurumlarının vermiş oldukları eğitimlerle ilgili olarak, eğitime başlama ve bitiş bildirimlerini kabul ve takip etmek,
- Şirketler ve özel güvenlik birimleri tarafından istihdam edilen özel güvenlik görevlilerine uygulamalı ve hizmetiçi eğitim atışı yaptırmak,
- Görev alanına giren konularla ilgili tereddütleri gidermek, ihbar, şikayet ve talepleri inceleyip araştırarak gerekli işlemleri yapmak, gerektiğinde görüş almak, mevzuatta yapılan değişiklikleri takip etmek, alınan genelge ve emirlerin ilgili birimlere iletilmesini sağlamak.