T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Akaryakıt Kaçakçılığı;
Ulusal marker uygulamasına tabi olup da Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun belirlediği seviyenin altında ulusal marker içeren veya hiç içermeyen akaryakıt kaçak akaryakıt olarak tanımlanmaktadır. Ayrıca akaryakıt haricinde kalan madeni bitkisel, hayvansal ve atık yağların çeşitli işlemlerden geçirilmesi ile elde edilen on numara yağ olarak da bilinen kaçak akaryakıtın illegal yollarla piyasaya sürüldü görülmektedir.
Kaçak akaryakıt kullanımı; araçların motor aksamına geri dönüşü olmayan veya yüksek maliyetli hasarlar bırakmakla birlikte araç yangınlarına da sebep olabilmektedir. Ayrıca toplum sağlığının yanı sıra kükürt ve karbon salınımını artırarak çevre kirliliğine yol açmakta ve hayat kalitemizi düşürmektedir.
Akaryakıtın kaçakçılığı ile mücadele edilerek, insan sağlığı ve çevre kirliliğini etkileyen faktörlerin en aza indirilme hedefinin yanında haksız kazancın da önüne geçilerek ülke ekonomisine de katkı sağlanmaktadır. Bunun için Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından lisanslandırılmış akaryakıt satış noktalarından ürün alımı yapılması, bu satış noktalarındaki fiyat değişkenlikleri ve satış sonrası işletme tarafından fiş/fatura verilmemesi gibi durumlarla beraber kaçak ürün satışı yapan kişi ve işletmelerin kolluk birimlerine bildirilmesi mücadele çalışmalarına büyük katkı sağlayacaktır.
Eşya (Emtia) Kaçakçılığı;
Emtia; kelime anlamı her türlü alınabilir satılabilir eşya anlamına gelmektedir. Tütün ve tütün ürünleri, alkollü içki, akaryakıt ve tarihi eser haricinde kalan her türlü yabancı menşeili eşyanın, gümrük işlemlerinde usulsüzlük yapılması ve sınır ihlalleri ile piyasaya sürülmek üzere ülke içinde bırakılması emtia kaçakçılığı olarak adlandırılır.
Vatandaşlarımız bu ürünlere yönelik yapacakları alışverişlerde ürünün reel piyasasını bilerek hareket etmeli, piyasa fiyatının oldukça altında satışa sunulan ürünlerin kaçak ürün olabileceği unutulmamalıdır.
Son dönemlerde emtia kaçakçılğı olaylarında oldukça sık karşılaşılan klonlanmış cep telefonunun tespiti amacıyla, arama ekranında *#06# tuşlandığında ulaşılan IMEI ile cihaz kasasında IMEI numaralarının karşılaştırılarak fark olup olmadığı fiziki olarak kontrol edilebilir. Ayrıca; ulaşılan IMEI’ler www.turkiye.gov.tr/imei-sorgulama adresinden sorgulanarak farklı marka ve model cep telefonlarına ait olup olmadığı veya kayıtlı olup olmadığı kontrol edilebilir. Kaçak olarak iç piyasaya sürülüp fiyatının uygun olmasından dolayı cazip görünen bazı elektronik eşyaların şarj edilirken ve kullanılırken patlayarak cana ve mala karşı ciddi tehlike oluşturacak olaylara sebebiyet verebileceği de unutulmamalıdır.
Kaçak olduğundan şüphelenilen ve kullanılması durumunda ölüm olaylarına sebebiyet veren ilaçlar için ise, üretim veya ithalattan başlayarak geçtikleri her noktanın takip edildiği www.its.gov.tr adresinden İlaç Takip Sistemi’ne (İTS) dahil olup olmadıkları sorgulanabilir.
Kültür ve Tabiat Varlıkları Kaçakçılığı;
Tarihi eser kaçakçılığı, kültür ve tabiat varlıklarının kaçak kazılar ve soygunlarla temin edilerek yurtiçinde veya dışında satılmasıdır. Ülkemizin, çok sayıda tarihi medeniyetlere ait eserlere sahip olması nedeniyle yoğun turist akınına uğraması uluslararası alanda tanıtımına en büyük katkıyı sağlanmaktadır. Ayrıca eserlerin sergilendiği dünyaca ünlü müzelerimizin ziyaret edilmesi ülke ekonomisine katkı sunmaktadır.
Ülkemize ait tarihi eserlerin, gerek yurt içerisinde gerekse de yurtdışına kaçırılarak müzayede evleri ve sanat galerilerinde yasa dışı olarak ticaretinin yapılması;
Tarihi eserlerimiz, bulundukları yerlerden çıkarılarak çeşitli ortamlarda ve sosyal medya platformlarında yasadışı bir şekilde satılmaktadır. Son zamanlarda sahte eserlerin define üzerine oluşturulan internet sitelerinde gerçekmiş gibi satışa sunularak vatandaşlarımızın dolandırılmak istendiği sıkça görülmektedir. Bu nedenle vatandaşlarımızın bu konuda dikkatli olması gerekmektedir.
2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma kanununa göre 3 gün içerisinde bulunan bir eserin herhangi bir devlet kurumuna iletilmemesi cezai sorumluluk doğuracağı unutulmamalıdır.
Tütün Mamulleri ve Alkollü İçki Kaçakçılığı;
Tütün mamulleri ve alkollü içkiler ilgili mevzuatlar çerçevesinde bandrollü olarak satılmaktadırlar. Bandrolsüz, sahte/taklit bandrollü, mükerrer bandrol ve bandrol orijinal olmasına rağmen içeriği sahte olan ürünler tütün mamulleri ve alkollü içki kaçakçılığı konusunu oluşturur.
Kaçak tütün mamulleri ile alkollü içkinin satışı suç olmakla beraber sahte alkollü içkinin ölümlere ve insan vücudunda geri dönüşümü olmayan kalıcı tahribatlara sebebiyet verdiği unutulmamalıdır. Vatandaşlarımız, bu hususlarda duyarlı olmalı ve kaçak/sahte alkollü içki ile tütün mamulleri satışının ve üretiminin yapıldığına yönelik bilgi edinmesi halinde kolluk birimlerine haber vermelidir.
Tütün mamulleri ve alkollü içki satın alan vatandaşların ilk olarak kutu/şişe üzerindeki bandrolleri kontrol ederek almaları gerekmektedir. Yıpranmış bandrollü ürünler mükerrer bandrol olabileceğinden alınmamalıdır. Akıllı telefonlara yüklenebilen BUIS uygulaması ile alınacak ürünün üzerindeki bandrolün orijinalliği kontrol edilebilmektedir.
© 2024 T.C. İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü